חבר הצוות שגיבש את הרפורמה: "אין עם מי לדבר בצד השני"

    אסתי פלד No Comments on חבר הצוות שגיבש את הרפורמה: "אין עם מי לדבר בצד השני"

    ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "אני חושב שהיה צריך להגיע להסכמות, אבל כשאין עם מי לדבר, בדמוקרטיה מחליטים על פי שלטון הרוב" | האזינו

    צילום: יח"צ פורום קהלת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת, חבר בצוות של שר המשפטים יריב לוין שגיבש את רפורמת המשילות, שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" והסביר מדוע לא נעשה ניסיון להביא אותה לדיון בהסכמה.

    תחילה פתח ד"ר בקשי והתייחס לדברי ברק בריאיונות שהעניק אמש לכלי התקשורת: "אני מצר על הרטוריקה שברק בחר להשתמש בה. אני מעריך את ברק, אבל צורת הדיבור הזו תמוהה מאד. הרפורמה הזו דווקא מאשרת את המהפכה החוקתית. היא מעגנת בחוק את האפשרות של בגץ לפסול חוקים, מה שלא היה עד היום".

    ד"ר בקשי הסביר כיצד מנגנון פסילת חוקים עובד במדינות המובילות: "באנגליה למשל, אין פסילות חוקים בכלל, בארה"ב יש פסילה, אבל רק לפי חוקה, מה שאין לנו כאן, בקנדה יש גרסת אמצע, ביהמ"ש יכול לבטל, אבל הפרלמנט יכול לחוקק שוב אפילו ברוב רגיל".

    במענה לשאלה מדוע לא נעשה ניסיון להעביר את הרפורמה בהסכמה ענה: "התגובות החריפות של מתנגדי הרפורמה מראות שאין מקום לשיח והידברות. הם הולכים על מלחמת עולם על כל שינוי הכי קטן. אני חושב שהיה צריך להגיע להסכמות, אבל כשאין עם מי לדבר, בדמוקרטיה מחליטים על פי שלטון הרוב".

    "ברק שינה את שיטת המשטר במהפכה החוקתית, כעת שמבקשים להחזיר רק חלק ממה שהיה, הם עושים את זה כאילו הגיעה קץ הדמוקרטיה" הוסיף ד"ר בקשי.

    האזינו לריאיון:



    0 תגובות